معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد  از برگزاری یادواره ی شهید چمران  اواخر آذر ماه جاری خبرداد و افزود: این مراسم با همکاری پایگاه ام الائمه ی خواهران دانشگاه و پایگاه الغدیر استان، بیسج خواهران و دانشجویان دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر محمدحسن لطفی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب در این خصوص فعالیت های معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه دریکماه گذشتهاظهارداشت:

معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ازاواسط شهریور ماه، مقدمات برپایی غرفه های ثبت نام ازدانشجویان جدید الورود را شروع کرد که درپایان رضایتمندی دانشجویان وخانواده های آنان را درپی داشت.

درارتباط باهفته  دفاع مقدس ، طبق تجربه سابق دانشگاه وفراخوان هایی که داده شد،دانشجویان  به برگزاری نمایشگاه پرداختند که با ازدحام  بازدیدکنندگان بیرونی وداخلی  مواجه شد  وطبق بیانات مشاورمحترم فرهنگی جزء نمایشگاه های نمونه عنوان گردید.

ازحاشیه برنامه های این نمایشگاه،  برگزاری شب شعر با حضور شعرای داخلی وخارجی دانشگاه،روایت هفته دفاع مقدس توسط  سردار اسماعیل زاده،خاطره گویی وبیان فلسفه بود.

ازدیگربرنامه های فرهنگی دانشگاه، آغاز سال تحصیلی جدید درکنار یادمان شهید گمنام ودرداخل نمایشگاه دفاع مقدس وبا حضور نماینده محترم ولی فقیه بود.

درادامه جهت بزرگداشت میلاد حضرت امام رضا(ع) ،جشنی  درمحل برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس ودرمسجد برگزار شد که  مورد قبول دانشجویان واقع شد.

برنامه های بعدی که با همکاری مرکز مشاوره ی دانشگاه  برگزار شد، برنامه ی توجیهی خانواده ی دانشجویان جدیدالورود بود که بیست و یک مهرماه با دعوت از خانواده های این عزیزان و با بهره گیری از سخنرانی اساتید مشاور توانستیم نقش خانواده ها را در هدایت گری دانشجویان و ارتباطشان با اولیاء دانشگاه تبیین کنیم که یک روز طول کشید.

از جمله مراسم های دیگر که حوزه ی مشاوره معاونت زحمت برگزاری آن را کشیده است برپایی همایش ازدواج موفق طی 2 جلسه بود که از آقای دکتر شرفی دعوت به عمل آمده بود . همچنین از مباحث آقای دکتر عابدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در مورد ازدواج موفق بهره برداری شد.

جلسه ی دیگری هم معاونت در خصوص موضوع حجاب و عفاف با حضور مدیران قسمت های مختلف دانشگاه و رابطین حجاب و عفاف و آنها که ضمن اعلام محورهای هشت گانه حجاب و عفاف به وظایف و نحوه ی هماهنگی بیشتر آنها به ویژه در قسمت های مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی برگزار شد که جلسه ی آخر در شهرستان تفت برگزار شد و این برنامه ی آخر هفته هم آخرین برنامه ی معاونت است که امیدواریم میزبان خوبی برای شرکت کنندگان باشیم.

اضافه می کنم، مهر امسال مهر خیلی خوبی بود که با همکاری بسیار خوب دانشجویان در برگزاری مراسم ها همراه بود و اگر کمک این عزیزان نبود این چند مراسمی که شکل گرفت قطعاً به این صورت برگزار نمی شد. حضور فعال دانشجویان بود که ما را وارد فضای برگزاری این مراسم ها کرد. یک مراسم دیگر که در حال چیدن مقدمات آن هستیم برگزاری یادواره ی شهید چمران می باشد که در اواخر آذر برگزار خواهد شد که با همکاری پایگاه ام الائمه ی خواهران دانشگاه و پایگاه الغدیر استان، بیسج خواهران و دانشجویان دانشگاه برگزار خواهد شد.

حرف آخر:

سلامتی همه ی دانشجویان و امید توفیق همکاری های بیشتر در آینده.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا